ICT programmeren - PC/Netwerktechnicurs

ICT PROGRAMMEREN Je leert creatief en probleemoplossend denken om software te ontwikkelen of aan te passen. Met de starterstaal Python krijg je de basistechnieken onder de knie. Deze gebruik je om databanken te analyseren en te beveiligen of om applicaties te schrijven die mini-computers aansturen (SQL, Internet of Things, Arduino). Je gaat in op complexere talen in verschillende programmeeromgevingen (C#, Unity) en zet zo je eerste stappen als software-ontwikkelaar. Je krijgt ook een goede start voor het leren van andere programmeertalen en de vele richtingen die je als programmeur uit kan. Tijdsduur Avond: De basismodule “start to program: Python” kan je ’s avonds volgen. Je volgt gedurende een half jaar 1 avond per week les. Intensief traject: de volledige opleiding duurt 1 jaar (2,5 dagen per week) en is gericht op cursisten die het volledigte traject willen volgen om snel de job te leren en/of hun diploma secundair onderwijs te behalen. De opleiding start in het eerste semester. 30 COMPUTER Aanbevolen voorkennis Als anderstalige behaalde je minstens Nederlands niveau 2.2. Om aan deze module te kunnen beginnen leg je 3 online toelatingsproeven af (of toon je de nodige basiscompetenties aan met (deel)certificaten van Start to ICT). Studiebewijzen Voor elke module waarvoor je slaagt, kan je een deelcertificaat krijgen. Na het succesvol afronden van alle modules binnen een opleiding krijg je een certificaat. Als je ook slaagt voor je algemene vakken (AAV) ontvang je een diploma secundair onderwijs (zie p. 12). Lesplaats Campus Grotesteenweg 224-226, 2600 Berchem Organisatie van de opleiding Start to program 60 lt Databankbeheer 60 lt Specifi eke ontwikkelomgeving: eenvoudige functionaliteiten Specifi eke ontwikkelomgeving: complexe functionaliteiten 60 lt PROGRAMMEREN MET PYTHON 420 lt 60 lt Gegevensbeheer en -beveiliging Integratie externe functionaliteiten 60 lt Programmeerproject 60 lt 60 lt

33 Online Touch ICT programmeren - PC/Netwerktechnicurs Home


You need flash player to view this online publication